Clubkampioenschappen Shoot Out 2019

Zondag 12 mei waren er op HVS weer de jaarlijkse clubkampioenschappen Shoot-Out. Wederom met een wat lage opkomst, terwijl er toch heel veel reclame was gemaakt voor dit evenement. Maar ja nu waren er wel veel meer kansen voor de deelnemers om door te gaan naar de district finale op maandag 10 juni bij Pijnacker! Dit jaar wordt er ook een Scoop kampioenschap georganiseerd wat eveneens op die dag wordt gehouden!

Onder het genot van een lekker zonnetje en onder toezicht van een aantal zenuwachtige ouders en andere familieleden werd er gestart met het clubkampioenschap Shoot-Out. 6 speelsters en 3 spelers moesten zoveel mogelijk proberen te scoren bij de twee keepers en twee keepsters die zich hadden opgegeven. Cyra (MB4) begon als eerste in het doel en alle speelster en spelers mochten achter elkaar een poging wagen om te scoren terwijl Cyra er zoveel mogelijk moest proberen tegen te houden. Hierna mocht iedereen dit proberen bij Quinten (JD1), Jesse (MD4) en als laatste bij Robin (JB1). Dit was het moment om alle ballen weer te verzamelen voor de tweede ronde.

Na de tweede ronde konden de punten worden opgeteld. Bij de keepers en keepsters waren er na deze tweede ronden de winaars bekend. Ook bij de spelers was de eerste plaats bekend. Bij de jongens lukte het David Steel om eerste te worden, maar waren Jasper en Densley gelijk geƫindigd. Er stond voor de nummer twee nog een ticket op het spel voor de districtskampioenschappen dus moesten extra shout-outs uit gaan maken wie naar Pijnacker mag gaan om HVS te vertegenwoordigen. Beide jongens moesten hiervoor op elke keeper wederom een shoot-out nemen. Het was Jasper van Roon uit jongens D1 die dit net iets beter deed dan Densley van der Sluijs eveneens uit jongens D1 waardoor Jasper zich kwalificeerde voor de districtskampioenschappen.

De strijd om de beste keeper was ook heel spannend. Stond na de eerste ronde Quinten nog bovenaan, Robin wist het weer beter te doen tijdens de tweede ronde. Uiteindelijk bleek Robin de Graaf uit jongens B1 één bal meer te hebben tegenhouden dan Quinten Bossers uit Jongens D1. Robin mag HVS vertegenwoordigen in Pijnacker.

Bij de meiden was Cyra van der Krol uit
meisjes MB4 de sterkste keepster ondanks dat Jesse goe3d tegenpartij gaf. Bij de meiden
 bleken Jip (MD1) en Priscilla (MC2) na twee ronde met een gelijk aantal punten bovenaan te staan. Zij waren dus beide gekwalificeerd voor de districtskampioenschappen. Echter er diende nog wel een beslissing te komen wie zich clubkampioen Shoot-Outs mocht gaan noemen.

In de extra ronde waarbij Priscilla en Jip beide een shoot-out moesten nemen op alle vier de keepers bracht nog geen beslissing. Hierna ging Cyra het doel in en werd er om en om een shoot-out genomen tot er een beslissing zou vallen. Eerst begon Jip en een ronde later begon Priscilla. Het bleef spannend doordat of beide meiden tegelijk misten of beide meiden scoorden. Uiteindelijk na een aantal ronde was daar toch het verschil en mocht Jip Hart zich Clubkampioen noemen.

De prijzen waren verdeeld maar de overige deelnemers zoals de nog niet genoemde Noa (MB3), Jessica (MB3), Michela (MB3) en Nikki (MC2) gingen natuurlijk niet met lege handen naar huis en werden beloond met een mooie medaille als beloning voor hun deelname.

Bij de clubkampioenschappen Scoop deden uiteindelijk alle deelnemers van de shoot-out mee. Sommige vonden het nog een beetje eng en moeilijk, maar soms is meedoen belangrijker dan winnen. Bij de Scoop was het net als bij de shoot-out David Steel die ons gaat vertegenwoordigen in Pijnacker. Priscilla had de koppositie in handen maar in de eerste poging van David werd dat ruim verbroken. Niemand kwam meer over deze afstand heen, ook David zelf niet meer in de volgende pogingen. David werd dus ook clubkampioen Scoop.

Het was weer een leuke ochtend en we hopen dat er volgend jaar flink wat meer aanmeldingen zullen zijn! Want hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Alle deelnemers Shoot Out en Scoop Clubkampioenschappen 2019

14-5-2019 Technische Commissie

Wil je reageren op het nieuws ?

Reageer nu!
Wil je reageren op het nieuws ?