Annie MG Schmidt groep 8 Winnaar HVS Schoolhockeytoernooi 2019

Het allerlaatste event van het seizoen 2018-2019 was het HVS Schoolhockeytoernooi. Het toernooi stond aanvankelijk gepland op woensdag 8 mei, maar viel toen volledig in het water waardoor besloten is het toernooi niet door te laten gaan. Woensdag dreigde het weer wederom roet in het eten te gaan gooien in verband met de hitte, maar uiteindelijk zagen de weersvoorspellingen er toch nog goed uit en werd het een prachtige dag.

Maar liefst 23 teams hadden zich aangemeld van de diverse basisscholen uit de gemeente Nissewaard. Deze teams bestonden uit meer ervaren hockeyspelers en enthousiaste klasgenoten die iets moeite hadden met de hockeystick maar zich daardoor niet uit het veld lieten slaan. 63 wedstrijden werden er afgewerkt op het Raboveld en het Jumboveld op Sportpark Groenewoud onder toeziend oog van meesters, juffen, ouders, broertjes, zusjes, opa’s en oma’s.

Om 13:15u gingen de eerste ballen rollen onder leiding van een groep scheidsrechters. Ons scheidsrechterskorps op deze dag bestond uit een mix van jeugdspelers, waarvan Channah met elf jaar de jongste was die zich enthousiast had aangemeld en uit een groep ervaren HVS clubscheidsrechters.
In vier poules werd er tot 17:00u in de voorronde gestreden voor een plekje in de kwartfinale. Teams van De Duif, De Annie, De Montessori en Maasoever wisten hun poule winnend af te sluiten. Nog twee teams van de Maasoever, De Hoeksteen en De Rank mochten als runner up mee naar de kwartfinale.
Drie kwartfinales werden in de reguliere tijd beslist. De Duif versloeg De Rank met 3-1. De Maasoever E wist De Hoeksteen met 3-0 te verslaan. Spannender werd het bij de wedstrijd tussen de Montessori en Maasoever B die gewonnen werd 1-0 door het team van de Maasoever. De kwartfinale tussen de Annie en Maasoever E ging gelijk op. Het spel ging op en neer, maar de kansen werden niet benut. Na de reguliere speeltijd werd er vijf minuten verlengd waarbij degene die het eerst zou scoren door zou gaan naar de halve finale. Ondanks dat Maasoever een aantal kansen kreeg wist het niet te winnen. Doordat er toch een beslissing moest worden genomen mocht De Annie door naar de finale. Conform het vooraf opgestelde toernooireglement gaat het team door als er na de verlenging nog geen winnaar is die gemiddeld de meeste punten per wedstrijd tot dan toe had behaald. Dit was De Annie wat natuurlijk zuur was voor de Maasoever die ondanks een verliespartij in de voorronde toch zover gekomen was.
Dat er een team van de Maasoever in de finale zou komen stond vast aangezien Maasoever team B en E tegen elkaar gingen strijden in de tweede halve finale. Maasoever team E besliste dit duel met 3-1. De eerste halve finale ging tussen een team van De Duif en De Annie. De Duif ging strijdend ten onder en verloor met 4-0 waardoor de zij tegen de Maasoever B mochten gaan strijden in de troostfinale om de 3e en 4e plaats. De Duif kwam de teleurstelling van de verloren halve finale niet meer te boven. Maasoever team B won de derde plaats door met 3-1 te zegenvieren.
De grote finale van het schoolhockeytoernooi ging tussen de twee sterkste hockeyscholen van de afgelopen jaren; OBS De Annie MG Schmidt groep 8 en KBS De Maasoever groep 8B. Ook dit was een gelijk opgaande strijd doordat de teams aan elkaar gewaagd waren. Een paar minuten voor tijd wist De Annie dan toch als eerste te scoren wat later de winnende treffer bleek te zijn. De Maasoever probeerde het nog wel, maar kwamen niet door de solide verdediging van De Annie heen. Nadat de Maasoever vorig jaar nog het kampioenschap binnenhaalde, was het nu De Annie MG Schmidt die na een dag hockeyen de grootste beker maar ook de beroemde slagroomtaart voor de winnaar in ontvangst mocht nemen.

Begon de dag nog lekker fris, zo rond half drie kwam toch de zon door en begon het aardig warm te worden. Om toch een beetje af te koelen gingen op het Raboveld na de laatste poulewedstrijd de sproeiers aan dat met veel gejuich werd ontvangen. Op een enkele pleister en een cool pack na had de EHBO waarvoor Albert en Harry beschikbaar waren niets te doen. Dat konden de vrijwilligers achter de bar niet zeggen. Met dankbare hulp van andere HVS ouders wisten zij het te klaren en gingen het gekoelde water/ sportdrank en ijsjes over de toonbank.
Alle vrijwilligers die deze dag hebben mogelijk gemaakt willen we dan ook bedanken. Dankzij jullie hebben zo’n 250 kinderen deze dag een leuk toernooi gehad.
Mocht je na het spelen van dit toernooi in de ban van het hockey zijn geraakt, schrijf je dan in via het inschrijfformulier op de website www.hvspijkenisse.nl voor 3x een gratis proefles. Voor onze vrijwilligers is nu ook de tijd aangebroken voor een paar welverdiende hockey loze weken. Vanaf september zal er contact worden opgenomen om deze proeflessen in te gaan plannen.

OBS De Annie MG Schmidt groep 8 Schoolhockeykampioen 2019

27-6-2019 Toernooien HVS