Geen toeschouwers bij Hockeyvereniging Berkel en Rodenrijs

N.a.v. het strenge protocol van NOC-NSF èn de aanscherping hierop vanuit de veiligheidsregio Rotterdam, heeft HBR helaas moeten besluiten dat met ingang van zaterdag 29 augustus er in de weekenden tijdelijk geen ruimte is voor toeschouwers op de vereniging. Een aantal van deze maatregelen is dusdanig ingewikkeld uit te voeren en niet te handhaven op ons complex. Het niet voldoen aan deze maatregelen kan tot een (tijdelijke) sluiting van het complex leiden.

Dit houdt concreet in, dat alleen de spelers van een team en een vastgesteld aantal begeleiders* het terrein op mogen. Naast spelers en begeleiders is het alleen scheidsrechters en mensen met een specifieke vrijwilligerstaak (bar, wedstrijdtafel, Bestuur, TC etc.) toegestaan om op de club te zijn.

*Concreet: Bij de JJ maximaal 5 begeleiders (in de vorm van coach, fluiter, manager, rijouder),

Bij de Junioren 6 begeleiders (coach, manager, assistenten, rijouders)

Bij Senioren maximaal 5 begeleiders (coach, manager en eventueel rijouders, voor zover de teamleden niet met eigen vervoer komen)

Bij de ingang van het complex moeten de begeleiders hun naam en 06 nummer achter laten, dit mag uiteraard ook alvast op papier gezet worden en bij aankomst overhandigd worden aan de wedstrijdtafel.

Ze realiseren zich dat dit voor heel veel ouders een teleurstelling is, omdat ze voorlopig niet meer naar de wedstrijden van hun kinderen kunnen kijken. Zij zijn echter van mening dat het belang van de spelers het zwaarst weegt, en dat ze op deze manier ervoor kunnen zorgen dat zij veilig kunnen blijven hockeyen. Zeker gezien de hoeveelheid besmettingen in onze regio hopen zij op deze manier ervoor te kunnen zorgen dat ze op HBR een veilige omgeving kunnen blijven bieden.

24-8-2020 Algemeen