Corona maatregelen/ geen zaalhockey

Zoals iedereen niet is ontgaan lopen de Corona besmettingen elke dag verder op. De zorg staat wederom onder druk en de regering heeft vorige week weer aanvullende maatregelen moeten nemen met als doel het virus onder controle te krijgen.

Deze maatregelen treffen onze hockeyvereniging. Toeschouwers zijn niet meer welkom op ons sportpark Groenewoud en het clubhuis dient gesloten te blijven. Spelers, coaches, scheidsrechters dienen na de wedstrijd het sportpark weer direct te verlaten. Sociaal gezien is dit een aderlating, maar we kunnen gelukkig voorlopig nog blijven trainen en wedstrijden spelen.

Afgelopen week is er een controle geweest op ons sportpark waar we glansrijk voor geslaagd zijn. Niet alleen om tijdens controles te laten zien dat we ons goed aan de regels houden, maar vooral om het virus een halt toe te ropen moeten we ons, hoe vervelend dit soms ook is, allemaal aan de geldende regels houden. Dit betekent dus op trainingsdagen en wedstrijddagen dat iedereen die geen functie heeft het sportpark moet verlaten. Hierop kunnen we geen uitzondering maken.

Daarnaast blijven de basisregels onverminderd van kracht:

• Heb je klachten, dan blijf je thuis en laat je je testen
  • Was je handen stuk
  • Vanaf 13 jaar; Houd 1,5 meter afstand (m.u.v. oefeningen tijdens trainingen en wedstrijden)

We zien helaas nog steeds dat teams na een wedstrijd of training nog even bij elkaar blijven staan/ zitten waarbij de 1,5 meter afstand niet in acht wordt genomen. Hier moeten we met elkaar nog in verbeteren.

Het bestuur heeft tevens besloten om dit jaar geen teams in te schrijven voor de
zaalhockeycompetitie. Wij zijn als vereniging verantwoordelijk voor de veiligheid van onze leden en dit kunnen wij, nu het Coronavirus weer oplaait, onvoldoende garanderen. We merken ook dat er binnen de vereniging veel twijfel is of het verantwoord is om zaalhockey tespelen.

Wij betreuren het ten zeerste maar willen geen risico nemen. We gaan zeker kijken of er alternatieven zijn om in de winterperiode door te kunnen blijven hockeyen.
Ook de KNHB is aan het kijken naar alternatieven voor de clubs die geen zaalhockey gaan spelen.

Wij vertrouwen op jullie medewerking en hopen op jullie begrip.

6-10-2020 Algemeen