Seizoen 2019 - 2020 voor MA, MB, MC, MD

Seizoen 2019-2020
We gaan bijna weer beginnen aan het veldseizoen en we willen jullie dan ook vast informeren over de selectie trainingen voor het seizoen 2019-2020.

Dit jaar zullen er selecties gehouden worden voor de meisjes A1, B1, C1, C2, D1 en D3. De opzet van de selectie training zal anders zijn dan de vorige jaren.

Wie krijgen een uitnodiging voor de selectie trainingen?
Speel je momenteel in het selectieteam of opleidingsteam van je leeftijdsklasse dan ben je automatisch uitgenodigd voor de selectie trainingen die in juni gaan plaatsvinden. Ook zullen speelsters van de breedte teams worden uitgenodigd door die hun coaches en/of trainers geselecteerd worden om deel te nemen. De speelsters die hiervoor in aanmerking komen zullen hiervan per mail op de hoogte worden gebracht.

Je bent niet uitgenodigd voor de selectie training maar wilt wel graag
Als je niet in een eerste team speelde en je trainer/coach heeft niet aangegeven dat je mee kan doen dan mag je jezelf ook opgeven voor de selectie training. Zodra alle beoordelingen verwerkt zijn zullen we alle meisjes die op dat moment niet op de eerste lijst zijn een uitnodiging per mail sturen of ze alsnog willen meedoen met de selectie training. Zo krijgt iedereen de kans om te laten zien wat ze kunnen.

Hoe worden de selectie trainingen dit jaar voorgegeven?
Dit jaar wordt er gewerkt met 6 trainingen per selectieteam:

Training 1 en 2
: Iedereen is uitgenodigd of die mee wil doen neemt deel aan deze trainingen. Na deze trainingen zal de update per mail worden gegeven wie doorgaat naar de volgende trainingen.

Training 3 en 4
: Hier zal al een kleinere groep aan mee gaan doen. In 2 avonden zullen er ongeveer 18 meisjes geselecteerd worden die doorgaan naar de laatste trainingen. Als je niet wordt uitgekozen om mee te doen aan de laatste selectie rondes dan word je persoonlijk per mail op de hoogte gesteld door de TC.

Training 5 en 6
: Hierin zal goed gekeken worden naar de samenwerking in het team om zo het juiste selectieteam neer te kunnen zetten. Je uiteindelijke coach/trainer kijkt mee en wij proberen alvast een oefenwedstrijd te regelen zodat er ook gekeken kan worden hoe je in wedstrijdverband speelt. Na deze trainingen en wedstrijd zal je persoonlijk geïnformeerd worden.

Waar wordt op gelet bij de selectie?
Natuurlijk wordt er gelet op je hockey skills. Maar alleen goed kunnen hockeyen maakt je nog niet de juiste selectie speelster. Er wordt dus ook goed gelet op je inzet en gedrag (over het gehele seizoen!). Hierbij wordt ook de input vanuit de coaches en trainers die gedurende het jaar is verzameld meegenomen. Uiteraard word er ook gelet op je positie.

Wanneer vinden de trainingen plaats?
De selectie vindt dit jaar na afsluiting van de competitie plaats, begin juni en zal in totaal 3 weken duren. Zorg dus dat als je mee wilt doen beschikbaar bent. We zullen zo spoedig mogelijk de exacte data bekend maken.

Ik wil helemaal geen selectie training doen maar bij mijn vriendinnen spelen
Dat is natuurlijk ook prima, geef dit dan even door aan je TC. Voor alle meiden die niet in de selectie gaan spelen zal er rekening gehouden worden met je vriendinnenformulier die je in juni krijgt. Als je er voor kiest om selectie training te doen wordt hier geen rekening mee gehouden

Teamindelingen
De selectie trainingen maken onderdeel uit van het proces van teamindelingen. De teamindelingen worden zo snel mogelijk en in ieder geval voor de zomervakantie bekend gemaakt.

Opzeggen voor het seizoen 2019-2020 kan tot 2 juni 2019.

5-2-2019 Algemeen