Alle trainingen komende week opgeschort

We hadden even de hoop dat we vanaf komend weekend het Raboveld tot onze beschikking zouden krijgen. Helaas gaat dit niet lukken waardoor we genoodzaakt zijn komende week alle trainingen op het Sportpark Groenewoud op te schorten.

Gemeente Nissewaard is eigenaar en opdrachtgever voor het vervangen van de velden, wij als HVS kunnen slechts lijdzaam toe zien hoe de werkzaamheden vorderen. Dat wil niet zeggen dat de gemeente niet met ons meedenkt. Zij doen er met de aannemer alles aan om de velden op te leveren. Om de velden zo snel mogelijk gereed te krijgen wordt er komende zaterdag en zondag hard doorgewerkt door de aannemer.

Het sportcomplex is een groot bouwterrein. Het is dan ook vanuit veiligheidsoogpunt en aansprakelijkheidsoogpunt niet toegestaan, ook al is het hek open, het terrein te betreden om bijvoorbeeld op het Jongste Jeugdveld te gaan trainen.

Volgens de planning worden beide velden woensdagmiddag opgeleverd. Hierna zal op woensdagmiddag een keuring volgen. Indien de keuring met positief resultaat wordt afgerond worden de velden door de aannemer overgedragen aan de gemeente Nissewaard en kunnen wij twee mooie nieuwe velden gaan gebruiken. Indien de velden niet worden goedgekeurd dienen deze eerst hersteld te worden en kan er nog steeds geen gebruik van worden gemaakt.

Via de HVS-app zullen wij jullie aan het eind van de woensdagmiddag informeren over status van de velden en of we dan daadwerkelijk kunnen gaan trainen volgens het trainingsschema.

We beseffen heel goed dat dit heel ver van ideaal is om zo het weekend erop de (voor)competitie te moeten starten. Uitstellen van competitiewedstrijden hierdoor is geen optie. Het is helaas zoals het is en we zullen er met zijn alle het beste van moeten maken.

30-8-2019 Technische Commissie