Wijzigingen bestuur HV Spijkenisse

Gisterenavond tijdens de Algemene Ledenvergadering hebben wij afscheid genomen van drie bestuursleden. Na de financiële crisis in 2017 is er vanuit het destijds gevormde crisisteam, die met hulp van velen het voortbestaan van de vereniging hebben gewaarborgd, een nieuw bestuur gevormd. Nu de vereniging weer in rustig vaarwater is gekomen en we ons weer volledig op het hockey kunnen richten hebben een aantal bestuursleden besloten om na deze hectische periode het stokje over te gaan dragen.

Facilitair Commissaris Sandra van der Werf draagt het stokje over aan Jaimy den Ouden. Zij zal in het bestuur de facilitaire commissie vertegenwoordigen en samen met José en het barteam het clubhuis gaan runnen. Jan en Albert zullen zorg gaan dragen voor het onderhroud van het clubhuis en het bijbehorende Sportpark.

Technisch Commissaris Vera Smits wordt opgevolgd door Harry van den Brink. Vera heeft de afgelopen twee jaar gezorgd dat ondanks de financiële situatie waarin de club verkeerde het toch over hockey bleef gaan. Hierin zijn mooie stappen gemaakt die niet voor iedereen zichtbaar zijn, maar waar de Technische Commissie nu onder leiding van Harry verder op kan gaan voortborduren.

Onze Commissaris Sponsorzaken en externe communicatie Carlo Eijkels neemt ook afscheid. Onder zijn leiding en met behulp van de leden van de sponsorcommissie zijn zij essentieel geweest om de relatie en het vertrouwen met onze bestaande sponsors op peil te houden, maar ook om een nieuwe sponsors binnen te halen. Zonder deze commissie had de vereniging er nu minder goed voorgestaan. Een vervanger is er nog niet gevonden en de continuïteit van dit werk is erg belangrijk voor de vereniging. Hierbij dan ook de oproep aan leden of ouders om zich bij het bestuur aan te melden voor deze belangrijke taak.

Penningmeester Raymond Bothof heeft eerder aangekondigd dat hij door tijdgebrek zijn functie zou gaan neerleggen. In Isabelle Hornain is een opvolger gevonden die zijn werk voort zal gaan zetten. Zowel Isabelle als Raymond waren vanuit het crisisteam al betrokken met hun financiële kennis om HVS er weer bovenop te helpen. Hierna is Raymond hiermee verder gegaan als penningmeester binnen het bestuur. Samen met het bestuur heeft hij een solide basis financiële basis gelegd waarmee Isabelle nu verder kan.

Voorzitter Pieter Taselaar heeft zijn vertrek aangekondigd. Pieter heeft inmiddels geen hockeyende kinderen meer bij HVS. Hij zal aan het eind van dit seizoen zijn taken als voorzitter neerleggen. Het bestuur zal op zoek gaan naar een goede vervanger voor deze mooie taak. Pieter is heel belangrijk geweest inzake de juridische aspecten met betrekking tot onze vordering op onze oud voorzitter. Hij heeft aangegeven ook na zijn vertrek bij HV Spijkenisse hier ons in te blijven ondersteunen.

Wij wensen het vernieuwde bestuur veel succes toe en zijn de aftredende bestuursleden dankbaar voor al het werk wat zij de afgelopen jaren heb verzet en de bijdrage die zij hiermee hebben geleverd aan HV Spijkenisse.

18-12-2019 Algemeen