UPDATE 15 MRT: Tot 7 april alle sportaccomodaties gesloten

UPDATE 15 maart: Zoals door de Nederlandse regering bekend is gemaakt zijn onder andere alle sportaccomodaties tot 7 april gesloten. Er kan dus geen gebruik gemaakt worden van de hockeyvelden en het Sportpark. Op advies van de KNHB zijn ook alle andere activiteiten afgelast (ook indien hier minder 100 mensen bij aanwezig zouden zijn). De geplande HVS Movie Party zal dan ook geen doorgang vinden op vrijdag 20 maart.

--------------------------------------------------------------------------------

Vanaf heden tot in iedergeval 31 maart zijn er geen trainingen en wedstrijden. Alle hockeyactiviteiten worden tot die tijd gestaakt in navolging van de recente ontwikkelingen rond het Corona virus.

Geen hockeycompetitie

Naar aanleiding van de actuele ontwikkelingen met betrekking tot de indamming van het coronavirus in Nederland geeft de KNHB gevolg aan de oproep van het RIVM en de Nederlandse overheid. De KNHB heeft alle wedstrijden afgelast tot en met 31 maart. Dit betreft een maatregel die voor alle teams is genomen ongeacht niveau en competities. Deze maatregel gaat met onmiddellijke ingang in. De KNHB streeft ernaar de afgelaste wedstrijden op een later tijdstip in te halen en zal de mogelijkheden daartoe onderzoeken.

Geen hockeyactiviteiten, clubhuizen dicht
Aansluitend op de landelijke maatregelen vraagt de KNHB haar verenigingen per direct alle hockeyactiviteiten (trainingen, bijeenkomsten etc) af te gelasten tot en met 31 maart, ook als deze bijeenkomsten/trainingen minder dan 100 personen betreffen. Het spreekt voor zich dat ook de door de KNHB georganiseerde activiteiten gedurende dezelfde periode geen doorgang vinden.

De KNHB beraadt zich nog over hoe om te gaan met de voorbereiding van de nationale teams op Tokio en het advies hieromtrent van NOC*NSF.Het is helaas de verwachting dat dit nieuwe coronavirus nog langere tijd onder de bevolking aanwezig zal blijven.

Alle adviezen en maatregelen van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zijn er op gericht om de gevolgen van deze virusuitbraak in te perken dan wel te vertragen. De KNHB ondersteunt deze doelstelling, net als NOC*NSF en andere sportbonden. Bij eventueel noodzakelijk nieuw te nemen maatregelen laat de KNHB zich adviseren door het RIVM en NOC*NSF.

12-3-2020 Algemeen