UPDATE 31 MRT: Tot 28 april geen hockey

De KNHB en dus ook HV Spijkenisse volgen sinds het begin van de coronacrisis de richtlijnen van het RIVM en de adviezen van het ministerie van VWS/NOC*NSF. In verband met de vandaag aangekondigde maatregelen heeft de KNHB helaas moeten besluiten de wedstrijden in alle competities voor dit seizoen wederom uit te stellen.

De periode waarin de competities alsnog op het veld beslecht kunnen worden dit seizoen is, in beschikbare wedstrijddagen gemeten, niet groot meer. De KNHB onderzoekt nu wat de mogelijkheden zijn om de competitie wellicht op alternatieve manieren in mei/juni/juli af te ronden, dan wel alternatieve (competitie)formats voor een kortere periode op te zetten. Het doel is om, wanneer de omstandigheden dat in de loop van mei zouden toelaten, het mogelijk te maken een aantal weken op de verenigingen te hockeyen. Op die manier wil de KNHB de hockeyers en de verenigingen alsnog een mooie periode vol hockey laten beleven. Op dit moment zet de KNHB daar alle energie, creativiteit en kennis op in. Zodra hierover meer bekend is laten we dit weten.

Op dit moment gaat het er echter vooral om er gezamenlijk voor te zorgen dat we de verspreiding van het coronavirusvoorkomen en dat de mensen die zorg nodig hebben die zorg ook kunnen ontvangen. We rekenen daarom, hoe moeilijk dit ook is, op begrip van alle leden en hopen dat iedereen richting de zomer alsnog met veel plezier bij HV Spijkenisse terecht kan om te hockeyen.

Tot 28 april blijft het Sportpark dan ook gesloten en is er geen mogelijkheid om van de hockeyvelden gebruik te maken.

1-4-2020 Algemeen