Informatie omtrent teamindeling 2020-2021

Algemene informatie

Het selecteren is binnen ons huidig TC-beleid een belangrijk onderdeel om het hockeyniveau van alle leeftijdscategorieën binnen Hockeyvereniging Spijkenisse naar een hoger niveau te tillen. Om die reden selecteren wij voor het eerst in de D-categorie. De afgelopen maanden zijn de lijncoördinatoren in samenspraak met de trainerscoördinator in de weer geweest om de teams voor komend seizoen in te delen. Om tot de teamindelingen te komen, maakt de Technische Commissie gebruik van verschillende "input criteria” :

• de resultaten van beoordelingsformulieren
  • de kennis van trainers / coaches, trainerscoördinator en tot slot
  • de eigen kennis en beoordeling van de lijncoördinator

Binnen de Jongste Jeugd wordt er bij Hockeyvereniging Spijkenisse bewust niet geselecteerd en worden de teams zoveel mogelijk sociaal ingedeeld.

Hoewel wij ons uiterste best hebben gedaan om homogene teams te maken en iedereen in het juiste team te plaatsen, realiseren wij ons ook dat er altijd teleurstellingen kunnen zijn.

Het is vanzelfsprekend dat er goed is nagedacht over de indelingen en dat de TC, trainers en coaches veel vrije tijd steken in Hockeyvereniging Spijkenisse en daarmee ook in uw kind.

De selectie teams zijn in tegenstellingen tot voorgaande jaren teruggebracht naar: MA1, MB1, MB2, MC1, MC2, MD1 en MD2.

Daarnaast zijn de breedteteams gelijkmatig verdeeld waarbij tevens (zoveel mogelijk) rekening is gehouden met de voorkeursformulieren.

De gepubliceerde teamindelingen hebben hiermee dan ook een definitief karakter. Binnen de Jongste Jeugd kan de teamindeling echter per periode wijzigen als gevolg van aanmelding van nieuwe leden. Hier wordt tijdig door de betreffende lijncoördinator over gecommuniceerd.

Nadere uitleg

Al onze beslissingen met betrekking tot de teamindelingen hebben wij genomen binnen het kader van het huidige TC beleidsplan.

Mocht u ondanks deze informatie vragen hebben over de indeling (waarbij over sterkte cq zwakte van spelers niet gediscussieerd kan worden en er nooit inzage wordt gegeven in de beoordelingen (niet aan spelers en ook niet aan ouders), dan kunt u tot uiterlijk 20 juni een mail sturen aan de betreffende TC-coördinator. Wij benadrukken dat dit de enige manier is, waarop u - ook weer per mail - binnen maximaal 3 werkdagen reactie krijgt op uw vragen. Niet omdat wij zo inflexibel zijn, maar simpelweg omdat het anders te tijdrovend is voor de TC-coördinatoren, die zoals u weet dit allen vrijwillig doen.

Technische Commissie 2020-2021

Puppyhockey & Hockeyschool

Hans Koningen

E- en F-jeugd

Hans Koningen

Jongens A- t/m D-jeugd

Harry van den Brink

Meisjes C- en D-jeugd

Pascal Dijkens

Meisjes A- en B-jeugd

Berenice Dijkens

Geert Springeling

De teamindeling

De teamindeling kunt u terug vinden door in te loggen op de persoonlijke pagina via de website. Ga vervolgens in het dashboard naar [CLUB] en kies uit het pull-down-menu [DOCUMENTEN]. Hier vinden u het mapje [TEAMINDELINGEN 2020-2021]. Kies hier vervolgens de betreffende teamindeling.
De teamindeling van de seniorenteams zijn eerder bekend gemaakt. Hierop zijn inmiddels om diverse redenen aanpassing gedaan. En deze is nog niet definitief. Er wordt op dit moment nog gewerkt aan de indeling van de breedte teams voor de dames senioren. Zodra deze rond is wordt deze direct bekend gemaakt. Hierover zal dan apart een bericht komen, dus houd de HVS-app in de gaten.

Nadere informatie over trainen in de nieuwe teamsamenstelling zal zo spoedig mogelijk worden gepubliceerd.

We wensen u een hele goede zomer toe en tot in augustus.

6-6-2020 Technische Commissie