De voorzitter spreekt...

Beste leden,

Nu de vereniging na het Bonten-debacle weer in rustig (financieel) vaarwater is gekomen, mijn kinderen inmiddels niet meer hockeyen en ik uit Spijkenisse ben verhuisd is het tijd geworden om het voorzittersstokje over te geven. Ik doe dit met een goed gevoel, temeer de coronacrisis – in tegenstelling tot veel andere sportverenigingen – ons tot nu toe niet in de problemen heeft gebracht.

Het bestuur is op zoek naar iemand die zich de komende jaren als voorzitter wil inzetten en dit doet vanuit een grote betrokkenheid met de vereniging. Dit betekent dat hij of zij een actief hockeylid is dan wel de ouder is van een of meerdere van onze jeugdleden. Als voorzitter vertegenwoordig je de vereniging naar de leden, de hockeybond en andere hockeyverenigingen in de regio, maar ook ben je het gezicht naar de gemeente Nissewaard, naar de bank en naar de sponsors. Je bereidt met de secretaris de maandelijkse bestuursvergaderingen voor en je zorgt ervoor dat – naast de reguliere bestuurszaken – je samen met de andere bestuursleden werkt aan een continue verbetering van de vereniging in de breedste zin. Je verliest je niet in de details, je hebt geen sterke voor- of afkeuren en je kan goed omgaan met emoties die nog wel eens kunnen oplopen. Als voorzitter stel je je open en onpartijdig op, en bij eventuele problemen of meningsverschillen ben j
íj degene die de knoop doorhakt.

In het bestuur zijn de taken goed verdeeld en ieder bestuurslid heeft zijn of haar eigen taken en verantwoordelijkheden. Dit zorgt ervoor dat de tijdsbesteding van ieder bestuurslid – ook van de voorzitter - beperkt is tot een paar uur in de week, tenzij je naast je voorzitterschap nog andere verenigingstaken wilt vervullen. Bestuurlijke ervaring is geen vereiste, maar helpt je wel.

Spreekt deze beschrijving je aan en zou je graag gezicht geven aan HVS, stuur dan een bericht naar [email protected]. Uiteraard geef ik of een van mijn collega’s graag antwoord op eventuele vragen. Mocht je eerst eens willen overleggen dan kan je ook contact opnemen via [email protected].

Met sportieve groet,

Pieter Taselaar