We gaan weer beginnen!

196 dagen na de laatste competitiewedstrijd gaan we morgen van start met de hockeycompetitie 2020-2021. Maar dat betekent niet dat alles weer bij het oude is, integendeel. Ja we kunnen al weer een tijdje trainen en mogen ook al weer een wedstrijd spelen, maar dat is wel gebonden aan allerlei maatregelen om het Corona virus een halt toe te roepen.

Ook op ons sportpark gelden aanvullende regels. Zo geldt net zoals buiten het sportpark ook op het sportpark de 1,5 meter regel. Ook de spelers boven de 18 jaar dienen buiten het hockeyveld 1,5 meter afstand van elkaar te bewaren.

In het clubhuis geldt éénrichtingverkeer. Er is de mogelijkheid om iets te eten en te drinken te bestellen aan de bar, maar daarna dienen deze consumpties buiten genuttigd te worden. Het zitgedeelte van het clubhuis is gereserveerd voor de jeugdteams met maximaal twee begeleiders om nog even iets te drinken na de wedstrijd.

Houdt dus als bezoeker rekening met de weersverwachtingen. Neem een paraplu mee en zorg voor bijpassende kleding als het dreigt te gaan regenen. Er is nu eenmaal geen plek in het clubhuis en ook bij regen zullen jullie buiten moeten blijven.

De kleedkamers en de MFR zijn beperkt beschikbaar. Deze mogen niet gebruikt worden voor teambesprekingen. Deze zul je buiten moeten doen.

We verzoeken iedereen boven de 18 jaar zich te registreren door middel van het scannen van de QR-code (aanwezig bij betreden Sportpark en clubhuis) en het digitaal invullen van het register. Deze gegevens worden 14 dagen bewaard en hierna automatisch verwijderd uit het bezoekersregister. Deze gegevens dienen wij te overhandigen aan de GGD voor contactonderzoek indien een besmetting herleidbaar is naar onze club.

We vragen iedereen zich te houden aan de gestelde regels op ons sportpark en de aanwijzingen van onze vrijwilligers, zonder tegenspraak, op te volgen. Alleen dan kunnen we ons sportpark openstellen voor publiek. Mocht blijken dat er geen draagvlak is om zich aan de gestelde regels te houden, dan zullen wij helaas genoodzaakt zijn om net zoals hockeyvereniging Berkel en Rodenrijs heeft besloten het park te sluiten voor toeschouwers.

Speel je een uitwedstrijd, controleer dan altijd even op de website van de betreffende club welke maatregelen er daar gelden.

Als eerste zullen de meiden van de MC1 het bed uit stappen. Zij zullen om 09:00 uur afslaan bij De Hoeksche Waard. Thuis valt die eer te beurt aan onze meiden van de MD1 die het opnemen tegen Victoria om 09:00 uur op het Raboveld. De meiden van de MD2 stappen als laatste weer binnen nadat zij rond 18:30 uur klaar zullen zijn op ons Jumboveld.

Volgende week zullen ook de Jongste Jeugd teams beginnen met hun eerste wedstrijden. Dit weekend beperken we ons nog tot de junioren op zaterdag en de senioren op zondag.

Een nieuw tenue, een nieuw seizoen! Veel plezier allemaal en let een beetje op jezelf en op elkaar!

4-9-2020 Algemeen