Huisregels zaalhockey wedstrijden

Bij deze wilt HVS nog een keer de huisregels van alle zaalbeheerders duidelijk maken voor leden die zaalhockey spelen.

1. Aankomst bij de sporthal

Er blijken teams, met name bij de aanvang van het hockeyprogramma, ruim drie kwartier voor aanvangstijd van de wedstrijd in de sporthal arriveren en van de hal gebruik willen maken.

Dit is niet mogelijk. Dit kan er ook toe leiden dat teams voor een gesloten deur staan.

Wij willen jullie dan ook verzoeken om maximaal een kwartier voor aanvang in de sporthal te arriveren.

Daarnaast is De Akkers, nu de wedstrijden vanwege de maatregelen vervroegd zijn, vanaf 08:00 uur geopend.

2. Balken opruimen

Ook kregen we klachten dat na afloop van het hockey programma de balken niet door de twee laatst spelende teams zijn opgeruimd. Hier dient de zaalleiding zorg voor te dragen.

Als gevolg hiervan dient de zaalbeheerder dit alsnog te doen en wordt er 1 uur opruimkosten in rekening gebracht.

Dit is niet acceptabel en de kosten zullen voortaan in rekening gebracht worden bij de vereniging die zaalleiding heeft. Denk er dus aan om de balken op te ruimen.

3. Kleding, schoeisel en sticks

Tenslotte kregen we meldingen dat spelers met dezelfde schoenen waarmee zij buiten liepen ook de wedstrijd speelden.

Ook kwam het voor dat er in de zaal nog gespeeld werd met een veldstick.

Verder zijn legguards/ klompen met ijzeren gespen verboden.

Ook hier dient de zaalleiding op toe te zien, maar de teams zelf (spelers en coaches) moeten dit uiteraard ook in de gaten houden.

Eventuele beschadigingen hierdoor worden daardoor in rekening gebracht bij de vereniging die zaalleiding heeft. Houd er dus rekening mee om de juiste materialen te gebruiken.

14-12-2021 Algemeen