Trainingen seizoen 2022/2023

Elke speler en speelster de maximale mogelijkheden te geven om zich op zijn/haar niveau te ontwikkelen en een daarbij zo groot mogelijk spelplezier in teamverband te beleven is onze ambitie. Hierop aansluitende en afwisselende trainingen leiden tot meer plezier in en enthousiasme voor het hockey. Belangrijk voor de effectiviteit van trainen het principe van "stapelen”: wat je in het ene seizoen leert vormt de basis voor wat je in het volgende seizoen gaat bijleren aan vaardigheden en spelvormen. Dit versnelt het leerproces in hoge mate en stimuleert de ontwikkeling van de spelers en speelsters.

Voor het borgen van de kwaliteit en effectiviteit van trainingen maken we gebruik van voor het gehele seizoen uitgewerkte trainingsprogramma’s van HockeyFood. Deze trainingen zijn afgestemd op de verschillende categorieën, van Puppy/Onder6 en F/Onder9-jeugd tot A/Onder8-jeugd en senioren. In de opbouw van de HF-trainingen is het principe van "stapelen” verankerd.

Sta je als trainer/-ster geadministreerd in het HVS LISA-systeem, dan zie je in de HVS-app onder Home het schermpje waar je je aan-/afmeldt voor wedstrijden en trainingen van je eigen team, maar ook van het team waaraan je volgens het HVS-trainingsschema training geeft.

Per training zie je ook de link H Bekijk training staan naar de HF-oefeningen voor die week, voor het team waarin je zelf speelt, maar ook voor het team(s) dat je training geeft. Dat maakt het makkelijker de trainingen goed voor te bereiden omdat je precies weet wat er die week op het programma staat.

De trainingsprogramma’s per categorie van HF zijn ook via de HVS-website beschikbaar: inloggen op de HVS-website (www.hvspijkenisse.nl) met je HVS lidnummer en je wachtwoord, kies Club uit de menubalk, kies HockeyFood. Je komt dan in de HF-website, in de actuele week. Je kunt hier ook door de weken heen voor- en achteruit "scrollen”.

De HF-website biedt nog veel meer informatie, zowel voor trainers en spelers als voor coaches en teambegeleiders. Het aanbod varieert: technische-, tactische-, fysieke-, fun- of psychologie podcasts/video’s over veldhockey, zaalhockey en allerlei randzaken daaromheen.

Meer informatie?

HVS-TC, Freek Keijzer, coordinator HockeyFood