De hockeyschool

Voor wie?

Vanaf 6 jaar stroom je binnen bij de hockeyschool. Hier leer je de basistechnieken van het hockey. Aan het eind van seizoen beginnen de kinderen die hier klaar voor zijn aan de oefencompetitie. De Coolkids-competitie. Hier leren de kinderen al wedstrijdjes spelen waarbij spelplezier het allerbelangrijkste is. Deze kinderen stromen het jaar door naar de F-jeugd.

Bij kinderen tot en met 8 jaar die beginnen met hockeyen beginnen meestal eerst bij de hockeyschool voordat ze later dat jaar instromen in een F- of E-team. Dit afhankelijk van de hockeyvaardigheden en plek in een bestaand of nieuw te vormen team.

Waar & wanneer?

De hockeyschooltraining is op woensdagmiddag van 16:30 tot 17:30 uur op het Raboveld recht voor het clubhuis.

Tijdens de schoolvakanties is er geen training.

Wat heb je nodig?

Hockeystick (voor de proeftrainingen kan deze geleend worden van de club);

• Scheenbeschermers (verplicht);
  • Een bitje (verplicht);
  • Sportschoenen geschikt voor kunstgras (let op het profiel);
  • Gewone sportkleding. (Pas bij de F-jes hebben de kinderen HVS tenue nodig)

Ballen worden ter beschikking gesteld door de hockeyvereniging.

Wat doe je op de Hockeyschool?

De training is altijd opgebouwd in 3 fasen:

1. De gezamenlijke warming-up, dit is meestal een spelletje zonder stick en bal;
  2. Een drietal oefeningen, de groep wordt gesplitst en men doorloopt met 1 vaste trainer de oefeningen. Tijdens de oefeningen wordt er op verschillende vaardigheden getraind dit kan zijn: drijven met de bal, richten en slaan, duel aangaan en behendigheid met stick;
  3. Partijtje met het groepje waar je op dat moment bent ingedeeld. Dit is meestal 3 tegen 3 met 2 aanvallende en 2 verdedigende doeltjes. Dit om de kinderen alvast te laten wennen aan hun eerste wedstrijdjes.

Aan het eind van het seizoen spelen ze ook een oefencompetitie tegen andere verenigingen, de Coolkids-competitie dit is ook 3 tegen 3 op de helft van een kwart veld. Deze comptitie vindt plaats op zaterdag (meestal in de ochtend)

Het is de bedoeling dat de kinderen de trainers helpen met het opruimen van het veld en als afsluiting komen we altijd nog even samen in het doel voor eventuele mededelingen en om te horen hoe de kinderen de training vonden.

Nog even dit….

De eerste Hockeyles is altijd spannend voor een kind. Als je je meldt bij de trainer of coördinator op het Raboveld dan helpt die je verder. Ouders staan direct langs de rand van het veld, vlakbij de kinderen die aan het trainen zijn.

• Zorg dat uw kind voor de training naar de wc geweest is;
  • Wij willen graag op tijd beginnen, dus om 16:00 op het veld;
  • Is het je eerste proefles, kom dan een kwartiertje eerder;
  • Lange haren in een vlecht of staart;
  • Zet je naam op je tas, bidon;
  • Trainingen gaan ook door als het koud is of regent, hou hier rekening mee met kleding.

Proefles?

Iedereen mag 3x proeftrainen.

Inschrijven voor proeftrainingen doet u via het inschrijfformulier op de website. Kies dan bij "gewenst lidmaatschap" voor "Proeftraining max 3x" waarna het bij de ledenadminstratie ter behandeling komt.

Na deze 3 proeftrainingen besluit u over het definitieve lidmaatschap. Let op dat u altijd inschrijft voor proeftrainingen via het inschrijformulier ook als u al persoonlijk contact heeft gehad met de coördinator of trainer. Indien u niet formeel staat geregistreerd in het ledensysteem via het formulier bent u niet verzekerd.

De instroom van nieuwe kinderen is elke 1e woensdag van de maand. Hierdoor is het mogelijk alle nieuwe kinderen de juiste aandacht te geven voor het verkrijgen van de juiste basistechniek zoals het vasthouden van de stick.

Voor de ouders

Ieder weekend zijn heel veel ouders en vrijwilligers nodig voor de begeleiding van de vele jongste jeugd.Door op zaterdag tijd aan het hockey van je kinderen te besteden, bezorg je hen een leuke sportieve invulling van de vrije tijd.

Geef je op als vrijwilliger voor bijvoorbeeld het Sinterklaasfeest en/of toernooien en je zult zien hoe leuk dat is.

Nog vragen?

Stuur een e-mail naar [email protected].

Tot slot wenst de TC Jongste Jeugd jullie héél véél hockeyplezier bij de Hockeyschool van HV Spijkenisse!