Recreanten hockey

Is één of meer van de volgende kenmerken van toepassing op jou?

• Je bent een man of vrouw tussen 30 en 99 jaar
  • Je kind(eren) hockeyen bij HVS en jij wilt het ook (weer) eens doen
  • Je hebt nog nooit hockey gespeeld maar het lijkt je leuk het te leren spelen
  • Je hebt ooit hockey gespeeld en wilt het weer oppakken
  • Je wil ongedwongen sportief bezig zijn, zonder direct "teamverplichtingen”

HVS heeft grote een recreantengroep die jou graag (weer) kennis wil laten maken met hockey. "Recreanten hockey” is misschien een wat suffige benaming die daardoor ook verkeerde associaties op kan roepen. Je denkt wellicht al snel aan een groep ouderen die nog net niet met een rollator achter een bal aanhollen, om bij de eerste beste gelegenheid op een gemakkelijke tuinstoel naast het veld te gaan zitten. Maar wat is het dan wel en waarom is het de uitgelezen sport voor jou om te gaan beoefenen

Recreantenhockey is dé manier om je sportief te ontspannen. Gedurende 1,5 uur werk je aan conditie en techniek, zonder ellenlange oefeningen, maar voornamelijk door een gezellig onderling wedstrijdje na een warming-up en inslaan.

Het spel is aangepast aan het niveau van de deelnemers, dus ook de beginnende speler komt tot zijn recht.

Veel hockey recreanten hebben in het verleden ooit hockey gespeeld, maar ook ouders van spelende kinderen zien in recreanten hockey de manier om te ontdekken wat hun kinderen nou zo leuk vinden aan hockey.

Kom vrijblijvend een keer kijken of meedoen op Maandagavond van 21.00 tot 22.00 uur.

Naast recreatief hockeyen op de club is er ook de mogelijkheid om deel te nemen aan de regionale Trimhockey competitie. Op dit moment heeft HVS 2 trimhockey teams die gedurende het seizoen voornamelijk op een aantal maandagavonden haar wedstrijden spelen. De minimum leeftijd voor deze competitie is 30 jaar. Spelplezier en gezeligheid staat tijdens competitie voorop.

Ook is er de mogelijkheid om deel te nemen aan de Seven's competitie. Hierbij speel je op een half veld zonder keeper en zonder scheidsrechter een hockeywedstrijd tegen een ander club op een aantal vrijdagavonden. HVS heeft een dames en een heren Sevens team. Ook hier staat spelplezier en gezelligheid voorop.