Sportpark en velden

HV Spijkenisse speelt sinds 1982 op Sportpark Groenewoud. Destijds aangelegd aan de rand van de wijken Waterland en Groenewoud. Heden ten dagen ligt het sportpark ingeklemd tussen de eerder genoemde wijken en de later gebouwde wijken Schenkel en Maaswijk.
Op het sportpark hebben we de beschikking over twee semi-watervelden en kwart veldje (zandveld). De twee se,i-watervelden zijn in de zomer van 2019 geheel vervangen. Daarnaast hebben we de beschikking over een pas gerenoveerd clubhuis welke door een groep enthousiaste vrijwilligers wordt gerund.

Sportpark Groenewoud wordt tevens bewoond door onze buurman, tennisvereniging L.T.C Spijkenisse, waarmee de parkeerplaats wordt gedeeld. Op dagen in het voorjaar en najaar, wanneer de tenniscompetitie samenvalt met de hockeycompetitie geeft dit extra parkeerdruk. We adviseren onze leden dan ook om sportief op de fiets naar de club te komen.

Het Sportpark wordt onderhouden door een wisselende groep vrijwilligers. Dan weer organiseert Heren 1 een opruimdag, dan weer is er een groep veterinnen de houten banken aan het schilderen. Alles onder de bezielende leiding van onze facilitair commissaris en haar vaste team.