Even de Corona regels op ons sportpark opfrissen

Vanaf 3 maart is het weer mogelijk dat de jonge senioren tot en met 26 jaar weer gezamenlijk mogen trainen en onderling wedstrijden mogen spelen op ons sportpark. Het is mooi om te zien dat naast dat dit al mogelijk was voor jeugdleden ook deze grote groep senioren weer op het veld staan.

Als club zijn we zeer erkentelijk dat, ondanks dat het allemaal nog beperkt is, dit weer mogelijk is. Dit kan alleen doordat we ons aan de regels houden zoals door de overheid worden opgelegd en door de inzet van vele vrijwilligers die dit mogelijk maken.

Het seniorenhockeyis echter nog wel gebonden aan een aantal regels. Doordat er nog veel vragen gesteld worden is het goed om deze regels nog even te herhalen en te verduidelijken. Zeker nu we vanaf volgende week weer een beetje extra ruimte krijgen doordat de ingestelde avondklok vanaf 22:00 uur in gaat en we hierdoor nog meer hockey kunnen gaan faciliteren.

Jeugdleden en senioren in de leeftijd tot en met 26 jaar mogen gezamenlijk trainen en onderling wedstrijd spelen. Op het veld tijdens oefeningen en tijdens wedstrijden vervalt de anderhalve meter afstand regel.

Senioren vanaf 27 jaar mogen in groepsverband met een maximale groepsgrootte van 4 personen trainen op een duidelijk afgebakend deel van het veld. Tijdens de training mag de samenstelling van deze groep niet gewisseld worden. Daarnaast dient ook tijdens deze training ten aller tijden anderhalve meter afstand van elkaar te worden gehouden. Onder de huidige afgekondigde maatregelen mag deze groep geen onderlinge wedstrijden spelen.

Daarnaast gelden nog steeds de onderstaande basisregels:

• Kleed je thuis om en kom in je sportkleding naar de training
  • Kom maximaal 15 minuten voor je training naar het sportpark en verlaat direct na de training het sportpark
  • Sportpark is alleen toegankelijk voor leden die ingedeeld staan voor de training/ wedstrijd en voor degene die het team tijdens de training/ wedstrijd begeleiden. Daarnaast is het sportpark toegankelijk voor vrijwilligers waarvoor het op dat moment noodzakelijk is dat zij voor het uitvoeren van deze vrijwilligersfunctie op het sportpark aanwezig zijn
  • Voor- en na de training houd je altijd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar
  • Clubhuis is gedeeltelijk open om materiaal uit de lockers te pakken, gebruik te maken van de toiletten of om ijs uit de vriezer te pakken. Kleedkamers en bargedeelte blijven gesloten en de hal mag ook niet gebruikt worden om je om te kleden
  • De teams dienen volgens rooster zorg te dragen voor een Corona coördinator. De coördinator houdt actief toezicht op het naleven van de regels
  • Bij klachten blijf je thuis en laat je je testen

Jullie zijn belangrijk voor het veilig laten verlopen van onze hockeyactiviteiten. Door niet op het sportpark te komen met klachten passend bij corona, bij een huisgenoot met corona(klachten) of na contact met iemand met corona kunnen we elkaar helpen. Daarnaast door je te laten testen op corona en door naast het hockeyveld afstand van elkaar te houden zorg je ervoor dat de kans dat er andere mensen besmet worden met corona veel kleiner is. Hierdoor kunnen we blijven hockeyen met z’n allen. Bij dezen daarom nogmaals de oproep om je goed aan de maatregelen te houden. Ook als je niet denkt dat je corona hebt; blijf thuis bij klachten en kom pas weer als de testuitslag negatief is.

25-3-2021 Algemeen Bijlage